Nick Mulder uit Hoogeveen wint Vueling tickets naar Spanje tijdens Cruyff Court Interland

Amsterdam, 16 juni 2012 - Een selectie van 16 Catalaanse jongens en meisjes zijn vanochtend met Vueling in Nederland aangekomen voor het Cruyff Court Interland. De Spaanse vliegtuigmaatschappij sponsort hiermee deze sportieve uitwisseling tussen Nederlandse en Spaanse kinderen. Voordat de wedstrijd begon, deden beide teams eerst een warming-up op Schiphol. Op het speciaal ingerichte ‘Cruyff Court’ op het voorplein van Schiphol werden penalties geschoten. Nick Mulder uit Hoogeveen behaalde de hoogste score en won hiermee vliegtickets van Vueling voor de hele familie naar een een Spaanse bestemming naar keuze. Na de warming-up vertrokken de Spaanse en Nederlandse selectie naar het Cruyff Court in Amsterdam Zuid-Oost voor een zogenaamd¨integratie interland¨ waarbij de Nederlandse en Catalaanse kinderen gemixte teams vormden.

Over de Cruyff Courts

Het bekendste project van de Cruyff Foundation is de Cruyff Courts. In 2003 is het eerste veldje gerealiseerd in Lelystad. Inmiddels is het aantal Cruyff Courts in binnen en- buitenland enorm gegroeid en ook het aantal activiteiten en programma's op en rondom de veldjes blijft toenemen.

Een Cruyff Court is een moderne invulling van het aloude trapveldje dat vroeger te vinden was in veel buurten en wijken, maar dat door de jaren heen vaak is opgeofferd voor verstedelijking en uitbreiding. Met de Cruyff Courts wordt de functie die dat oude trapveldje had, weer terug in de wijk gebracht.

De kinderen uit de buurt krijgen een goede, veilige plek om te sporten en door de samenwerking met de buurt, overheid, corporaties, scholen, sport- en voetbalverenigingen, en het lokale bedrijfsleven heeft het Cruyff Court ook een belangrijke sociale functie in de wijk.

Over de Johan Cruyff foundation

‘Wat kan ík doen om de jeugd in beweging te krijgen?’ Het is de vraag die Johan Cruijff ertoe bracht zijn eigen Foundation in het leven te roepen. Daarmee bracht hij twee voorliefdes samen: sport en kinderen. In het bijzonder kinderen met een handicap.

Sinds de start in 1997 is de Johan Cruyff Foundation uitgegroeid tot een organisatie die elke dag opnieuw, jeugd in beweging brengt en houdt. De Foundation doet dat door Cruyff Courts te realiseren (openbare trapveldjes waardoor kinderen hun speelruimte terugkrijgen), door projecten voor kinderen met een handicap te ondersteunen en door het organiseren van unieke sportevenementen. Dit alles gebeurt altijd samen met verenigingen, sportbonden, bedrijven, scholen en overheden, want:

”Alleen kun je niets, je moet het samen doen”. Johan Cruijff, voorzitter.

Kijk voor meer informatie op www.cruyff-foundation.org.

Over Vueling

De Spaanse vliegtuigmaatschappij Vueling is in 2004 opgericht met als doelstelling uitstekende service te bieden tegen aantrekkelijke prijzen. Vanaf oktober 2005 startte Vueling haar eerste vluchten van Barcelona naar Schiphol. Inmiddels vliegt Vueling met een vloot van 48 Airbussen op 74 luchthavens in Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

Nederland is op dit moment Vueling’s op twee na grootste internationale markt na Frankrijk en Italië.In Nederland vliegt Vueling deze zomer op negen bestemmingen vanaf Schiphol Amsterdam Airport: Barcelona, La Coruña, Alicante, Bilbao, Ibiza, Malaga, Palma de Majorca, Sevilla en Valencia. En vanaf Groningen Airport Eelde naar Barcelona. Via de thuishaven Barcelona vervolgens vele overstapvluchten mogelijk, onder andere naar Marrakech.

Vueling biedt haar tickets aan tegen concurrerende prijzen, zonder concessies te doen aan service, stijl of comfort. Tickets kunnen geboekt worden via de website – www.vueling.com – of de telefonische reserveringscentrale: (0900 777 0005).