Vueling wint Budgie award voor beste luchtvaartmaatschappij

Amsterdam, 20 september 2012 – Vueling heeft vier Budgie awards gewonnen op het World Low Cost Airlines Congres in Londen, waaronder die voor beste luchtvaartmaatschappij. Het is voor het eerst in de geschiedenis van de Budgie awards dat een bedrijf vier awards in de wacht sleept. Naast beste luchtvaartmaatschappij van het jaar, heeft Vueling ook de awards voor beste aanbod voor zakelijke reizigers, beste sales en distributie en beste klantloyaliteitsprogramma gewonnen.

CEO van Vueling Alex Cruz nam de award in ontvangst. “Ik draag deze award op aan een geweldig team van professionals. Zij werken elke dag hard om Vueling te positioneren als een internationaal voorbeeld voor kwaliteit en service voor de duizenden passagiers die met ons vliegen. Dit is een prachtige erkenning voor onze zakelijke strategie: het introduceren van aantrekkelijke diensten voor de zakelijke reiziger en de succesvolle introductie van ons Connections programma in Barcelona. Op deze manier onderscheiden we ons van de concurrentie”, aldus Cruz. “Bovendien steunt deze erkenning ons in onze ambitie om te blijven groeien en meer keuze te bieden aan onze passagiers in deze moeilijke situatie voor luchtvaartmaatschappijen in Zuid-Europa.

Vueling heeft haar positie als toonaangevende luchtvaartmaatschappij versterkt door de kwaliteit te waarborgen en constant nieuwe services te introduceren om aan de behoeftes van klanten te voldoen. Altijd tegen voordelige prijzen. Dit wordt onderstreept door de award voor beste aanbod voor zakelijke reizigers en beste klantloyaliteitsprogramma.

Dit is het vierde opeenvolgende jaar dat Vueling erkenning heeft gekregen voor haar werk. Vorig jaar werd Vueling uitgeroepen tot meest innovatieve bedrijf en in 2010 werd Alex Cruz benoemd tot luchtvaartmaatschappij CEO van het jaar.

De Budgie awards zijn in het leven geroepen om de inspanningen en prestaties van lowfare luchtvaartmaatschappijen te belonen. Deze maatschappijen nemen nu een derde van alle commerciële vluchten ter wereld voor hun rekening. Vueling was samen met andere luchtvaartmaatschappijen als  Norwegian (Noorwegen) Easyjet (VK) Spirit and Southwest (VS) en Ryanair (Ierland) genomineerd.

De jury van de Budgie awards bestond uit:  Peter Harbison, CAPA Consulting; Sudeep Ghai, Athena; John Strickland, JLS Consulting; Chris Tarry, CTAIRA en David Huttner, Nyras Capital.

Over Vueling

De Spaanse vliegtuigmaatschappij Vueling is in 2004 opgericht met als doelstelling uitstekende service te bieden tegen aantrekkelijke prijzen. Vanaf oktober 2005 startte Vueling haar eerste vluchten van Barcelona naar Schiphol. Inmiddels vliegt Vueling met een vloot van 48 Airbussen op 74 luchthavens in Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

Nederland is op dit moment Vueling’s op twee na grootste internationale markt na Frankrijk en Italië. In Nederland vliegt Vueling deze zomer op negen bestemmingen vanaf Schiphol Amsterdam Airport: Barcelona, La Coruña, Alicante, Bilbao, Ibiza, Malaga, Palma de Majorca, Sevilla en Valencia.En vanaf Groningen Airport Eelde naar Barcelona.Via de thuishaven Barcelona vervolgens vele overstapvluchten mogelijk, onder andere naar Marrakech.

Vueling biedt haar tickets aan tegen concurrerende prijzen, zonder concessies te doen aan service, stijl of comfort. Tickets kunnen geboekt worden via de website – www.vueling.com – of de telefonische reserveringscentrale: (0900 777 0005).